• LCHF.pl

Przepyszne ketogeniczne gofry

Zaktualizowano: sty 27

Nasz pierwszy przepis na blogu i od razu pojawia się coś dla łasuchów!



Najpierw odpowiedzmy sobie na parę pytań dotyczących tego cudownego dania, które już niedługo będzie łechtać Twoje podniebienie!


Czy jest zdrowie? Jak najbardziej!


Czy jest łatwe w przygotowaniu? Nawet sobie nie wyobrażasz!


Czy jest dobre? Nie. Jest absolutnie przepyszne!


Lista składników


Nie przedłużając. Na 4 porcje gofrów będziesz potrzebować następujących składników:

Jeśli chcesz, wzbogacić te boskie gofry o dodatkowe kalorie z paliwa ketogenicznego (tłuszczów) to zdecydowanie musisz pokryć je puszystą bitą śmietaną! Do zrobienia bitej śmietany potrzebujesz:

  • Śmietanka 36% (nie schodź poniżej 30% - nie warto)

  • 10g słodziku


Przygotowanie


Ciasto

Rozpuść olej kokosowy i poczekaj, aż wystygnie (ale nie stwardnieje). Następnie zmiksuj go z jajkami na gładką masę. Dodaj aromat, słodzik, proszek do pieczenia, szczyptę soli i mąkę kokosową. Miksujemy wszystko na jednolitą masę i czekamy, aż ciasto osiągnie odpowiednią konsystencję (5 - 10 minut).

Na rozgrzaną gofrownicę dodajemy odrobinę oleju i wlewamy, wcześniej przygotowaną masę. Piecz, aż się zarumienią.


Bita śmietana

Do miski wlej śmietankę i wsyp słodzik. Całość zmiksuj.

Propozycja podania

Podawać najlepiej od razu po przygotowaniu. Kilka owoców o niskiej zawartości węglowodanów na pewno sprawi, że posiłek będzie milszy dla oka. Ja uwielbiam dodawać odrobinę startej czekolady.



Makro


Gofry (1 porcja):

  • 240 kcal

  • W: 5,1g

  • T: 19,7g

  • B: 11g

Bita śmietana (1 porcja):

  • 439 kcal

  • W: 5,8g

  • T: 45g

  • B: 2,5g

537 wyświetlenia
bg-cloud_black_02 (1) + black.png

NEWSLETTER

Dołącz do ponad 1000 osób czytających najtłustszego newslettera w polskim internecie! Zero spamu. Serwujemy pożywną porcję wiedzy, ciekawostek i nowinek ze świata low carb.

Twoje dane będą przetwarzane zgodnie z naszą;polityką prywatności